ندا

1500 کلمه ضروری ترکی برای زندگی شیرین تر در ایران

ندا

1500 کلمه ضروری ترکی برای زندگی شیرین تر در ایران

(7و8) عددلر

  1. بیر                             Bir
  2. ایکی                          Iki
  3. اوچ                            Uc
  4. دورت                       Dort
  5. بئش                         Bes
  6. آلتی                         Alti
  7. یئددی                    Yeddi
  8. سگگیز                 Saggiz
  9. دوققوز                Doqquz
  10. اون                           On  

مثال:

بیر کتاب

/بیر دنه کتاب

...

یک مکالمه ساده در ادامه

Selam
Kefin?
Selam, Sagol, pis Deyillam, Yaxciyam
Adin ne?
Adim Neda
Ne Gozel
Senin Adin ne?
Menim Adim Saeiddi

سلام
کئفین؟
- سلام ساغ اول، پیس دئیللم، یاخچیام
آدین نه؟
-آدیم ندا
نه گوزه ل!
-سنین آدین نه؟
منیم آدیم سعید دی.

سلام
حالت؟
-سلام، سلامت باشی، بد نیستم، خوبم
اسمت چی؟
-اسمم ندا
چه قشنگ!
-اسم تو چی؟
اسم من سعید است.

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ق.ظ

بچه که بودم اینو یاد گرفته بودم، هنوز یادمه :غلط املایی داره شرمنده
یک، یکه دانیشما
دو، دنبالا قاشما
سه، صفی دانیشما
چهار، چادروی آشما
پنج، پنجردن گاشما
شش، شیشمه سن الله
هفت ،هفتی بیجارسان
هشت، هشتی بیجارسان
نه، نقول بادام سان
ده، دسته پیچاق سان
یازده د یازارلار
دوازده د پزارلار

جالب بود
من بعضی قسمتهاشو متفاوت یادم بود و نه به بعد را بلد نبودم
دو، دونبالان آشما (=پشت بارو زدن)
شش، چوخ بئله شیشمه
--------
البته این روش بومی آموزش فارسی به تورکها بود. در اینجا برعکس بدنبال آموزش ترکی هستیم.

es یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام
وبلاگ خیلی جالب و مفیدیه.
من که فارس هستم ترغیب شدم مطالبتون رو بخونم و با ترکی آشنا شم.
سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد